Gatwick repülőtér, ahol a vak és gyengénlátó utasokat egyedileg navigálják - ingyen

Szerző

  • 2019-05-07
Admin profilkép

Admin

Bejegyzés megosztása

A Gatwickban a vakok és a látássérült utasok a nap 24 órájában felhívhatják a repülőtéri szakképzett ügynököt, aki - az utas mobilján lévő kamera használatával - vezeti át őt a repülőtéren, segíti a táblák, egyéb feliratok olvasásában vagy a repülési információk megismerésében, a csomagjaik megtalálásában, vagy akár egy vásárlás során.

Az ingyenes, igény szerinti szolgáltatás elérhető az Aira alkalmazáson keresztül, és segít abban, hogy a vakok és a látássérült utasoknak nagyobb függetlenséget nyújtsanak a repülőtéren való mozgáshoz és a létesítmények igénybevételéhez.

A rendszert hat hónapig próbálják ki a Gatwick-ben a repülőtér legnagyobb EasyJet légitársaságával együttműködve, amely segíti a vizsgálat finanszírozását a vakok vagy gyengénlátók számára a minél jobb és problémamentesebb elérhetőség javítása érdekében.

Az EasyJet különleges segítségnyújtási tanácsadó csoportjának elnöke, David Blunkett elmagyarázza: „Ez egy nagyszerű kísérlet és innováció, amit az esélyegyenlőség biztosításával azon utasok számára nyújtunk, akiknek nincs vagy csekély látása van. Ez a rendkívül úttörő technológiai áttörés lehetővé teszi az EasyJet és a Gatwick közötti partnerség bemutatását a repülőterek jövőbeli használatára itt és szerte a világon, csak egy egyszerű alkalmazás és egy iPhone vagy más hasonló technológia mellett.

Blunkett folytatja: „Saját tapasztalataimból tudom, hogy egy kis technikai szakértelemre van szükség, és ez mennyire felszabadító lehet, mind azok számára, akiknek csak egy kis egyedi segítségre van szüksége. Mindez kiegészítheti a többi segédeszközt és így szélesebb, független megoldással, még több elérhető segítséget adhat, amelyet a fogyatékossággal élők önállóan használhatnak. ”

Miután letöltöttük a mobiltelefonra az alkalmazást, az Aira rendszer szándékosan egyszerűen használható, és a képzett ügynökök segíthetnek az utasoknak abban, hogy megtalálják az adott repülőteret, például beszállókapukat, üzleteket és éttermet - vagy a repülőtér különleges segítségnyújtási lehetőségeit.

A rendszer arra is felhasználható, hogy a legfrissebb információkat kaphassa az utas egyedi utazási terveiről, mint például a repülési információkról és az újabb igényekről, vagy például segít felolvasni az éttermek étlapjait, az árakat és az ajánlatokat üzletekben, vagy akár segít megtalálni a poggyászokat a szállítószalagokon.

Tizenkétezer utas évente - vagy 500 havonta - értesíti a repülőtértől, hogy vak vagy gyengénlátó. Ezek az utasok most már előre letölthetik az alkalmazást és regisztrálhatnak, - bár a tárgyalás során a Gatwick utasai „vendégként” jelentkezhetnek be - regisztráció nélkül - a repülőtérre való belépéskor. A regisztrált felhasználók speciális szemüveget (Horizon) is használhatnak, amely elküldi a látványt az ügynöknek, amit a szemüvegbe épített kamera lát.

Chris Woodroofe, a Gatwicki repülőtér operatív vezérigazgatója hozzáteszi: „A repülőterek összetett környezetben működnek, és ez az új rendszer segít a vak és a látássérült utasok nagyobb függetlenségének biztosításában, hogy könnyebben pihenjenek és élvezhessék az idejüket a Gatwickban. Célunk, hogy ez a szolgáltatás az Egyesült Királyságban minden repülőtéren hozzáférhető legyen, és ezt igyekszünk befektetéssel és innovációval mielőbb megoldani, így minden utas igényét a működésünk középpontjába helyezni. Szeretnénk bebizonyítani, hogy mindenkinek egyenlő esélye van a repülésre.

Marc Powell, a RNIB stratégiai kapcsolatokért felelős vezetője hozzáteszi: "Tudjuk, hogy egy repülőtér nagy kihívást jelentő környezet sok ember számára, nem beszélve a vakokról és a gyengénlátókról. várom az emberek visszajelzéseiket az AIRA-ról.

A Gatwick más fogyatékossági csoportok körével is foglalkozik, hogy biztosítsa, hogy a repülőtéren mindenki számára elérhetővé tegye szolgáltatásait. 

Gatwick a közelmúltban megnyerte a "Transmission Accessibilitydíjat a londoni Közlekedési Díjátadón.

A fogyatékossággal élők igényeinek kielégítése egyre fontosabbá válik a kiskereskedők számára. Az Egyesült Királyságban több mint kétmillió ember él látásvesztéssel, ami elég fontossággal bír ahhoz, hogy jelentős hatással legyen mindennapi életükre. A kutatások arra utalnak, hogy a látásvesztéssel élők száma 2030-ban több mint 2,7 millióra, 2050-ben pedig négymillió lesz, amit az Egyesült Királyság idősebb népességének növekedése okoz.

forrás: https://internetretailing.net/

 

Hazánkban az MGYOSZ nemrég indította el a Távszem projektet - tudomásunk szerint, két hónap múlva él majd a szolgáltatás -, amely hasonló működési elvű, bővebb információkat itt találtok róla: https://www.facebook.com/tavszem/

http://www.tavszem.hu/